بخشی از ما بیمار است، نه همهی ما
استادی داشتیم که حرف مهمی میزد. میگفت وقتی روان کسی آزرده یا بیمار میشود، باید حواسمان باشد که تنها بخشی از این آدم دچار مشکل شده و ...
زخم هایی که میمانند، حتی به اندازهی یک رد
پرسید: یعنی زمانی میرسه که من دیگه اینطوری نباشم؟ دیگه اینقدر نترسم؟ دیگه اینقد نگران این موضوع نباشم؟
گفتم: امیدوار شدی؟
گفت: آره...
ضربهگیر یا محافظ؛ تأمّلی درباره مراقبت
چند روز پیش در کتابی به جملهی جالبی برخوردم: «وقتی مراجعان میفهمند درمانگر، همپیمان هیجانی آنها است و نقش ضربهگیر را در برابر هجوم...